Waarom zou ik een website laten maken voor mijn bedrijf

Ik doe regelmatig aan zogenaamde koude acquisitie, dan bel ik dus bedrijven, die nog geen website hebben. Veelal bel ik dan bouwbedrijven, hoveniers en andere bedrijven in de bouw. En dan krijg je dus regelmatig de vraag: Waarom zou ik een website nemen voor mijn bedrijf. Vaak volgend door: ik heb het al druk genoeg, of ik heb echt een hekel aan computers. Ik snap het, je moet al aan genoeg denken als je een bedrijf begint / hebt. En zoals mijn moeder altijd zegt, goede reputatie komt per voet en gaat per paard. Je kan de mooiste website hebben, maar nog steeds je werk heel slecht doen. Op het internet haalt je werk slecht doen je heel snel in, met of zonder (goede) website. Allemaal goed argumenten, maar toch zijn er ook genoeg redenen waarom een website voor je bedrijf wel een goede keuze is. 

Waarom een website? 

Naar aanleiding van een gesprek met een Hagenees met humor, ging ik er toch een keer op in, mijn normale antwoord is namelijk, u moet het willen, anders moet u het niet doen. En daar geloof ik nog steeds in. Maar voor degene die het zich afvraagt, hieronder wat goede argumenten om toch eens na te denken over het nemen van een website. 

Vertrouwen

Een website straalt vertrouwen uit, met een website zien je klanten je als een professioneel bedrijf wat waarde hecht aan zijn uitstraling. Het laat ook zien dat je echt bestaat, best hard nodig als er zeker, in de bouw branche, zoveel malafide bedrijven rondlopen. 

Het scheelt tijd voor je bedrijf.

Geen foto's meer doorsturen van het werk wat je al gedaan hebt, deze staan immers op je website, net als een opsomming met diensten die je voor de klant kan uitvoeren. Ben je even niet telefonisch bereikbaar, omdat je b.v net even op een ladder staat? (nee niet opnemen!) Dan kunnen je klanten je mailadres vinden op de website, waarna je de mail kan beantwoorden wanneer het uitkomt.

Vindbaarheid

Steeds meer online bronnen waarop je het telefoonnummer van bedrijven kon vinden verdwijnen, het is simpelweg niet meer rendabel of de website voldoen niet aan de privicy voorwaardes om nummers (van veelal eenmanszaken) te tonen. Met een website ben je vindbaar, lig op naam en vaak ook op diensten die je uitvoert in het gebied waar je deze werkzaamheden verricht.  

Visitekaartje

 Harstikke leuk, je telefoonnummer op iemand anders website, maar je bent trots op je bedrijf en dat wil je ook aan de klant laten zien, daarom een mooie website! De website is van jou, gaat over jou en geeft een goede presentatie van je bedrijf. 

Online

Geef toe, ook jij bent regelmatig online te vinden. Zoek je iets of iemand, van een nieuwe tv, tot iemand die een tv meubel voor die tv kan maken. Misschien ken je wel iemand, maar ook dan zoek je hem toch even op. Wat was b.v ook alweer zijn nummer. Het zal je verbazen, hoeveel bedrijven gewoon echt niet te vinden zijn op het internet. Ik vind regelmatig gewoon geen telefoonnummer, ja dan kan ik ook niet bellen en dan houd het toch echt wel op. Met een website ben je als bedrijf altijd bereikbaar. 

Nieuwe klanten

Een website trekt nieuwe klanten, of ze nou al van je gehoord hebben of echt nieuw op zoek zijn naar een dienst die jij voor hun kan uitvoeren. Bij Bullseye Design vragen we wat u doet, wat u wilt bereiken met uw website en maken aan de hand daarvan een goed plan. We schrijven de teksten en maken elke website naar de wens van de klant voor wie de website is.